· 

MOTIUS PER PANSIR-SE

 

Aquesta orquídia s'ha pansit. Per què?

Perquè el seu cicle vital ha acabat.

Obvi. O no.

 

També se podria haver pansit per massa sol.

O per falta d'aigua. O per poca terra.

O a causa de nutrients escassos.

O per corrents d'aire. O ...

 

A les persones ens passa el mateix.

 

Tenim el nostre propi cicle de vital. Cert.

 

I també és cert que mos podem pansir abans

si vivim circumstàncies adverses.

Aquestes poden ser grans i ben visibles.

O petites i, aparentment, insignificants.

 

Tenim poder damunt algunes de les petites.

 

Potser el podríem usar per no contribuir

al pansiment propi ni al dels altres.