Aquesta orquídia s'ha pansit. Per què?
Perquè el seu cicle vital ha acabat.
Obvi. O no.
També se podria haver pansit per massa sol.
O per falta d'aigua. O per poca terra.
O a causa de nutrients escassos.
O per corrents d'aire. O ...
A les persones ens passa el mateix.
Tenim el nostre propi cicle de vital. Cert.
I també és cert que mos podem pansir abans
si vivim circumstàncies adverses.
Aquestes poden ser grans i ben visibles.
O petites i, aparentment, insignificants.
Tenim poder damunt algunes de les petites.
Potser el podríem usar per no contribuir
al pansiment propi ni al dels altres.
